Skolēni pēta un iepazīst Alūksnes ezeru

Pirmdien, 12.oktobrī Vides risinājumu institūta (VRI) un Latvijas Hidroekoloģijas institūta (LHEI) pētnieki aicināja Malienas pamatskolas un Bejas pamatskolas skolēnus kopīgi pētīt Alūksnes ezera barības ķēdi un noskaidrot, kādas sekas tajā var atstāt klimata pārmaiņas.


Lai noskaidrotu Alūksnes ezera ekoloģisko stāvokli un klimata pārmaiņu potenciālo ietekmi uz tā ekosistēmu, pētnieki šogad uzsākuši detalizētu ezera barības ķēdes izpēti. Šajā, rudens pētniecības posmā, pētnieki iesaistīja arī Alūksnes novada skolēnus, tā demonstrējot ezera izpētes metodes un atgādinot par cilvēku atbildību pret vidi.
Kopā ar zinātniekiem skolēni pētīja katru barības ķēdes posmu – ievāca zivju paraugus, tos šķiroja, mērīja un svēra, kā arī analizēja zivju paraugu kuņģu sastāvu. Tostarp zinātnieki demonstrēja arī gliemenes un dreisēnas, kuras mitinās turpat ezera piekrastē. Pēc tam caur mikroskopiem skolēniem bija iespēja aplūkot Alūksnes ezera mazākos iemītniekus – aļģes un zooplanktonu.
Izpētes ietvaros līdz nākamā gada maijam zinātnieki pētīs gan Alūksnes ezeru, gan Burtnieka ezeru. Rezultāti būs pieejami izpētes projekta tīmekļa vietnē un pašvaldībās. Projektu finansiāli atbalsta Eiropas Ekonomikas zonas (EEZ) finanšu instruments un to līdzfinansē VRI un LHEI.
Projekta tīmekļa vietne pieejama: www.cycle.videsinstituts.lv